Rozvíjame slovenskú pivnú kultúru a neustále usilujeme o zlepšovanie prostredia a zážitkov v podnikoch, reštauráciách a obchodoch. Prispievame tak i k rozvoju biznisu našich zákazníkov.

Našim cieľom je zvyšovať kvalitu čapovaného piva, ako aj nákupného zážitku v maloobchodných predajniach. Spoločne s našimi partnermi monitorujeme potreby konzumentov a pomáhame našim zákazníkom. Investujeme do rozvoja zručností výčapníkov napríklad školením prevádzok, školou čapovania či odporúčaniami ohľadom sanitácie. Dbáme aj na vylepšenie vzhľadu samotnej prevádzky a zabezpečenie technických inovácií v podnikoch, ktorými zvyšujeme kvalitu výsledného produktu.

Viac kvalitných zážitkov s pivom

V roku 2019 sme pokračovali v detailne rozpracovanom programe rozvoja podnikov, vďaka ktorému sa nám darilo prilákať do prevádzok s našimi produktmi stále viac ľudí. Zákazníci totiž čoraz viac oceňujú vyššiu kvalitu prostredia, servisu, starostlivosti a servírovania piva, čo má pozitívny vplyv aj na predaj.

Výborné pivo, pekné a čisté prostredie, kultúru servisu a zážitok ľuďom prinášame aj vďaka našim konceptovým prevádzkam.

Aktuálne je na Slovensku 10 konceptových prevádzok

Plzeňský Prazdroj Slovensko prišiel v roku 2019 s unikátnou certifikáciou podnikov a reštaurácií, ktoré sa dokážu najlepšie postarať o pivo a správne ho načapovať. Certifikát Hviezda sládkov nahradil dovtedajší certifikát kvality Cech pivných majstrov. Náročným kritériám na zisk Hviezdy sládkov vyhovelo len 45 prevádzok.

Starou pivárskou pravdou je, že sládok pivo varí, ale výčapník ho robí. S umením dokonale načapovaného piva sa však nestretávame vo všetkých prevádzkach. Plzeňský Prazdroj Slovensko preto aj v roku 2019 pokračoval v projekte Majstri výčapu, vďaka ktorému pozdvihuje pivné remeslo a kvalitu pivného zážitku.

V rámci projektu Voľba sládkov predstavujú sládkovia Plzeňského Prazdroja Slovensko každý mesiac jednu špeciálnu várku piva. Milovníkom piva chceme takto predstavovať unikátne čapované pivá, ktoré nie sú bežne dostupné.

Spolupracujeme aj so študentmi

Pivná akadémia Cervesario je špeciálny vzdelávací program určený končiacim študentom vybraných stredných odborných škôl a hotelových akadémií. Od roku 2011 prešlo 196 akadémiami takmer 7-tisíc študentov. Počas minuloročného deviateho ročníka sa naši odborníci podelili o svoje znalosti a skúsenosti s 569 študentmi na 11 pivných akadémiách.

Cervesario je prístupné aj pre jednotlivé prevádzky, ktorých sa zúčastňuje personál. Ide napríklad o nové tankovne, taverny, naše konceptové prevádzky alebo jednoducho pri zmene personálu na žiadosť majiteľa.

Staráme sa o kvalitu piva. Koľko podnikov získalo v roku 2019 unikátny certifikát kvality „Hviezda sládkov“?

alebo
Chyba ☹

Kultivácia prostredia

K ďalším významným projektom, ktorými chceme kultivovať prostredie, patrí program The WALL, ktorý sa sústreďuje na skrášľovanie interiéru podnikov. K ďalším projektom, ktoré podporujú príjemné interiérové prostredie je Taverna, kde okrem nových interiérových reklám nájde spotrebiteľ aj nanovo vybudovaný výčapný pult. Za rok 2019 prešlo programom The WALL viac ako 100 prevádzok a projektom Taverna 16 prevádzok.

Viac hodnoty na ceste nákupom

Pivný zážitok už dávno nie je spájaný len s reštauračnými prevádzkami či pohostinstvami. Očakávania vysokej kvality a profesionálneho prístupu pri čapovanom pive si zákazník prenáša aj do obchodu. Spotrebitelia chcú mať potraviny rýchlo v košíku, nestrácať čas medzi regálmi a rýchlo sa zorientovať.

Za posledné tri roky sme postupne pripravili a uviedli dva kľúčové programy – Pivnú uličkuRegálový program. Tieto programy majú zlepšovať nákupné prostredie pre spotrebiteľa a poskytnúť mu pivný zážitok nielen pri konzumácii, ale od momentu nákupu. Chceme, aby sa zákazník v obchode cítil príjemne, dostal informácie, ktoré potrebuje a o tovare sa dozvedel bez zbytočného chodenia po predajni. V roku 2019 prešlo Regálový programom, ktorý tvorí veľmi prehľadná a jednoduchá navigácia v pivnej kategórii, 238 predajní tzv. tradičného trhu, teda menších maloobchodných sietí. Vo viac ako 150 predajniach veľkých obchodných reťazcov sme zoradili, sprehľadnili a zmodernizovali Pivnú uličku.

Konceptové prevádzky poskytujú unikátny zážitok z piva

Konceptové reštaurácie a pivárne ponúkajú jedinečné dizajnové spracovanie, unikátne čisté prostredie a najvyššiu kvalitu čapovaného piva. Ich personál má častejšie a pravidelnejšie školenia, ktoré sú dlhšie a siahajú viac do hĺbky, ako školenia pre všetky prevádzky, kde sa čapujú naše pivá. V roku 2019 sme v Poprade otvorili prvú Plzeňku.

V súčasnosti Plzeňský Prazdroj Slovensko prevádzkuje tieto konceptové prevádzky:

  • Šariš Pub (značka Šariš)
  • Kolkovna (značka Pilsner Urquell)
  • Plzeňka (značka Pilsner Urquell)
  • Kozlovna (značka Velkopovický Kozel)
  • Srdcovka (značka Gambrinus)

Kto môže byť hviezdou?

Kto chce získať certifikát, a teda „hviezdu“, musí splniť prísne kritériá. Patrí sem: dokonalá čistota trubiek, ktorými preteká iba pivo a nie limonády; používanie špeciálnych umývacích prostriedkov určených na pivné sklo a správny postup pri oplachovaní pohárov; čistý výčap; správna teplota piva; pravidelná kontrola chuti piva zo strany výčapníkov a sledovanie doby narazenia sudu, aby sa nečapovalo staré pivo.

Prevádzka, ktorá jeden rok neuspeje, má šancu na nápravu v ďalšom ročníku. Experti Prazdroja dávajú totiž každej prevádzke detailnú správu, kde popisujú nedostatky a navrhujú, ako ich vyriešiť. To zapadá do celkovej koncepcie spoločnosti pomôcť prevádzkam v ich rozvoji.

Výčapník v hlavnej úlohe

Výčapníci zo slovenských krčiem a prevádzok môžu svoje umenie predviesť až v troch súťažiach, z ktorých každá má okrem dokonale načapovaného piva aj svoje špecifiká dané značkou piva. Pre Pilsner Urquell Master Bartender je dôležitým kritériom to, aby víťaz dokázal Pilsner Urquell prezentovať ako svetové a prémiové pivo, Šariš Majster výčapu musí okrem dokonalého načapovania piva ladiť aj s našim národným folklórom a dôrazom na slovenský pôvod a v súťaži Gambrinus Majster výčapu je základom zdravý rozum v prístupe ku kvalitnému pivu.

Účasť v súťaži je prestížou nielen pre samotných výčapníkov, ale aj prevádzky, v ktorých súťažiaci pracujú. Hlavným cieľom projektu je okrem osvety medzi výčapníkmi predovšetkým podpora kvality a snaha o dosiahnutie vysokého štandardu pivnej kultúry u nás.