História

Trvalo investujeme v regióne a chceme zostať jedným zo symbolov východu Slovenska, prepojeným na najtradičnejšiu pivovarnícku spoločnosť v strednej Európe.

„Výroba piva je moja vášeň a s pivovarom vo Veľkom Šariši je spojená významná časť môjho života. Prvýkrát som do pivovaru vkročil po maturite ako brigádnik a postupne som si vyskúšal viaceré pozície až po manažéra pivovaru. Bol som tak svedkom výrazného technologického pokroku vo výrobe, vďaka ktorému sme dosiahli výnimočnú chuť a kvalitu nášho piva, a zároveň sme znížili našu ekologickú stopu. Značka Šariš je pre mňa symbolom východu Slovenska a dôkazom, že úspešné podnikanie je možné nielen na západe krajiny. Našim cieľom je byť aj do budúcna silným zamestnávateľom a rozvíjať región, v ktorom sme doma.“

Ján Čerkala, Sladovnícky majster a manažér Pivovaru Šariš

Rozvíjame tradíciu pivovarského umenia

 

Pivo sa v oblasti Šariša varilo už od stredoveku. V listine šarišských cechov boli pivovarnícke práva zapísané už od roku 1506, pričom sa pivo varilo z chmeľu rastúceho priamo pod Šarišským hradom.

Základný kameň pivovaru Šariš – vtedy ešte ako národný podnik Šarišské pivovary – bol položený 1. septembra 1964. Prvú várku piva uvarili 26. mája 1967. O štrnásť rokov neskôr vznikla aj vlastná sladovňa s ročnou kapacitou 16 500 ton sladu. V 80. rokoch začal pivovar, ako jeden z prvých v Československu, používať cylindricko-kónické tanky a prešiel na tzv. jednofázový spôsob výroby piva, pri ktorom sa výrazne skrátil cyklus procesu kvasenia a dokvasovania.

Obľuba šarišského piva, ale aj jeho kvalita stále narastala a začiatkom deväťdesiatych rokov sa zvýšila kapacita pivovaru na milión hl piva ročne a pivovar sa stal druhým najväčším na Slovensku. V septembri 1997 získala pivovar Šariš medzinárodná pivovarnícka spoločnosť SABMiller. O štyri roky neskôr sa portfólio spoločnosti rozšírilo o ďalšie obľúbené československé značky, ako napríklad Pilsner Urquell a Radegast, vďaka fúzii so štyrmi českými pivovarmi v Plzni, vo Veľkých Popoviciach a v Nošoviciach. V tom istom roku tiež uvarili 20-miliónty hektoliter piva. V roku 2007 rozšírila spoločnosť svoju ponuku aj o pivo Topvar.

Slovenským spotrebiteľom dnes firma ponúka pivá Šariš, Smädný mních, Topvar, Pilsner Urquell, Velkopopovický Kozel, Gambrinus, Radegast, Master, Kingswood, Frisco, nealkoholické pivo Birell a jeho ochutené varianty. Od apríla 2017 je spoločnosť súčasťou japonskej pivovarskej skupiny Asahi Group Holding a na trh priniesla aj pivo Asahi Super Dry.

V marci 2018 spoločnosť zmenila názov z Pivovary Topvar na Plzeňský Prazdroj Slovensko. Nový názov odzrkadľuje hodnoty tradície, kvality, starostlivosti a vášne pre pivo. Zároveň lepšie vyjadruje ponuku našich pivných značiek, ktoré sú u spotrebiteľov široko obľúbené.

5
miliónov eur
sme v roku 2018 investovali do modernizácie pivovaru

Do zlepšovania technológií a hmotného majetku v pivovare investujeme pravidelne. V roku 2018 náš výrobný závod vo Veľkom Šariši realizoval doteraz najvýraznejšiu modernizáciu v celkovej výške 5 miliónov eur. Vymieňali sme plechovkovú a filtračnú linku, ako aj obnovili linku pre stláčanie fliaš. Vďaka investíciám zvyšujeme technologické a bezpečnostné parametre, efektivitu výroby a zároveň rozširujeme výrobné kapacity pivovaru, ktoré dokážu pokryť rastúci záujem o naše značky. Okrem toho inovácia výroby prináša stabilizáciu zamestnanosti v regióne.

Popísanými aktivitami prispievame k napĺňaniu týchto Cieľov udržateľného rozvoja OSN