Značka Šariš prichádza s novou limitovanou edíciou plechoviek

21. 07. 2020
znacka-saris-prichadza-s-novou-limitovanou-ediciou-plechoviek

Bratislava 21. júla 2020 – Značka Šariš už po tretí raz prináša na trh limitovanú edíciu plechoviek, ktorá je opäť inšpirovaná krásami slovenského folklóru. Tento rok je hlavná myšlienka venovaná ľudovému tancu, ktorý je slovenským unikátom a bohatstvom. Vďaka siedmim novým dizajnom predstaví typické ľudové tance a tradičné kroje z rôznych kútov krajiny. Po úspechu v minulých rokoch odkazuje aj nová dizajnová edícia značky na naše dedičstvo a tradície.

„Prepojenie piva od značky Šariš a ľudového tanca bolo pre nás absolútne logické. My, Slováci, sme totiž plní temperamentu – vieme ho krásne prejaviť aj prostredníctvom tanca. Jeho vyobrazenie na plechovkách Šariš je preto úplne prirodzené. Ako slovenská značka sme inšpiráciu hľadali v každom regióne Slovenska, aby sme verne zachytili našu iskru v srdci. Lebo s ňou sme to stále my,“ hovorí Lenka Filkorová, marketingová manažérka Plzeňského Prazdroja Slovensko.

Dizajn jednotlivých plechoviek zobrazuje vždy jednu tanečnicu alebo tanečníka z konkrétneho slovenského regiónu. Západ Slovenska reprezentuje ženský kroj z Myjavských kopaníc a mužský kroj pochádza z Cífera. Stredné Slovensko má svoje zastúpenie v podobe ženského kroja zo Suchej Hory a mužského kroja z Detvy, ktorý je známy krátkou košeľou. Parchoviansky ženský kroj reprezentuje východoslovenský región Zemplín a zástupcom regiónu Šariš je mužský kroj z obce Raslavice.

Na plechovke so Šarišom tmavým ako na jedinej vynikajú tanečné páry, oblečené vo važeckých krojoch a krojoch z Východnej. Práve táto plechovka je poctou festivalu Východná. Hoci sa festival tento rok nekonal, značka Šariš ho chce aj touto formou podporiť. „Je škoda, že toto leto nevidíme ľudí, ako sa zabávajú na folklórnych festivaloch, ale pevne veríme, že si to všetci na budúci rok vynahradíme. Vďaka našej novej edícii tanečných plechoviek si všetci môžeme úžasnú festivalovú atmosféru aspoň trocha pripomenúť,“ dodáva Lenka Filkorová.

Usmiate devy a švárni junáci na plechovkách oblečení v tradičných krojoch predstavujú vždy aj niektorý z našich ľudových tancov typických pre rôzne slovenské regióny. Roztancované postavy zobrazujú špecifické prvky tancov Vyhadzovaná, Cíferský čardáš, Goralský tanec, Podpoliansky odzemok, Parchovianska karička, Šarišská polka, tanec Do krutu či Važecká trojka. „Aby sme podporili myšlienku tanca, postavy na zadnej strane plechoviek sú znázornené v tanečných pózach. Rôzne plechovky sa dajú navzájom spájať a vytvoria tak rôzne tanečné páry. Jednotlivé tance sme zobrazili aj na prednej časti plechovky,“ uvádza Lenka Filkorová.

Za dizajnom limitovanej edície stojí mladá dizajnérka Katarína Hutníková: „Spolupráca so značkou Šariš bola pre mňa od začiatku profesionálnou výzvou a skvelou príležitosťou odprezentovať naše folklórne tradície nápaditým spôsobom. Slovenský folklór je tak bohatý a rozmanitý, že najťažšie bolo vybrať spomedzi všetkých krásnych krojov a tancov len sedem. Verím, že sa ľuďom bude náš výber páčiť a som veľmi rada, že aj takýmto spôsobom môžeme ďalej šíriť povedomie o našej kultúre a tradíciách.

Ľudové tance, kroje či zvyky sú v jednotlivých regiónoch našej krajiny odlišné, ale je to práve folklór, ktorý ľudí spája a udržiava v ich srdciach povestnú iskru naprieč krajinou tak, ako to má ambíciu robiť aj značka Šariš. Viac informácií o limitovanej folklórnej edícii nájdete na: https://www.saris.sk/folklor