Záujem o čapované pivo s letnou sezónou rastie, významný vzostup zaznamenalo nealko

15. 06. 2022
zaujem-o-capovane-pivo-s-letnou-sezonou-rastie-vyznamny-vzostup-zaznamenalo-nealko

Bratislava, 15. jún 2022 –  Teplé počasie do podnikov láka čoraz viac ľudí a s tým rastie aj záujem Slovákov o čapované pivo. Aj napriek zlepšujúcej sa situácii však dopady koronakrízy pociťujú gastro prevádzky aj dnes. Spotreba čapovaného piva hodnoty spred pandémie ešte nedosiahla, obrat však zaznamenalo nealko.

Medzi partnerské prevádzky Plzeňského Prazdroja Slovensko patrí zhruba 6600 prevádzok a väčšina z nich má prípravy na letnú sezónu rozbehnuté v plnom prúde. „Situácia sa zlepšuje, momentálne dodávame čapované pivo približne do 96 % prevádzok v porovnaní s číslami spred dvoch rokov. Tradične je najväčší záujem o prémiové pivá, najmä o ležiaky 12-ky. Skokanom tohtoročnej sezóny je však nealko. Od začiatku roka odobralo čapovaný Birell takmer viac ako 1700 celoročných prevádzok, čo predstavuje 123 % v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka,“ konštatuje Branislav Kubiš, obchodný riaditeľ Plzeňského Prazdroja Slovensko pre prevádzky a reštaurácie.

Leto je už tradične považované za vrchol pivnej sezóny. Veľkú rolu tu zohráva počasie – čím je teplejšie, o to viac ľudí vyhľadáva podniky. Na základe aktuálnych dát z mája 2022 od Data-Servisu, je dôvod na optimizmus. Návštevnosť kontinuálne stúpa, pričom Slováci si zvykli chodiť do podnikov raz týždenne. Záujem o čapované pivo z portfólia Plzeňského Prazdroja Slovensko je stabilný na celom Slovensku, vedie ho Bratislavský kraj a región v okolí Spišskej novej Vsi a Banskej Bystrice. Z pohľadu objemov má však čapované pivo v porovnaní s posledným rokom pred pandémiou rezervy – za prvých päť mesiacov roku 2022 si prevádzky objednali o 13 % menej piva v sudoch či tankoch ako za rovnaké obdobie v roku 2019.

„Na túto letnú sezónu sme pre návštevníkov podnikov pripravili viacero noviniek. Okrem tradičného portfólia prinesieme do prevádzok limitovanú verziu čapovaného nealka Birell Citrón & Mäta, na svoje si však prídu aj fanúšikovia horkosti skrz čapovaný Radegast Ratar a v zálohe máme aj pár ďalších prekvapení,“ hovorí Martin Grygařík, obchodný riaditeľ Plzeňského Prazdoja Slovensko. Zároveň sa spoločnosť plánuje zamerať aj na podporu tzv. sezónnych prevádzok, kde je pripravená podporiť až 400 „sezóniek“. Mnohé vybaví napríklad ležadlami, stand-by stolíkmi, cyklo stojanmi či tulivakmi, aby sa tam ľudia cítili príjemne. Čapované pivo tiež plánuje dodávať na približne 140 menších i väčších podujatí po celom Slovensku, vrátane festivalu Grape, kde bude hlavným partnerom značka Radegast. Počas leta chystá aj niekoľko škôl čapovania piva pre verejnosť.