Voľba sládkov sa mení na Špeciály z Prazdroja. Ponuku špeciálnych pív budú tvoriť samotní majitelia pohostinstiev

05. 05. 2025
volba-sladkov-sa-meni-na-specialy-z-prazdroja-ponuku-specialnych-piv-budu-tvorit-samotni-majitelia-pohostinstiev

Bratislava, 5. mája 2025 - Plzeňský Prazdroj mení od mája svoj program pivných špeciálov. Projekt Voľba sládkov, ktorý každý mesiac ponúkal jedno špeciálne pivo v limitovanej edícii vo vybraných podnikoch a reštauráciách na Slovensku a v Českej republike, nahrádza nový program s názvom Špeciály z Prazdroja. Ten ponúkne podnikom možnosť vytvoriť si vlastný kalendár pivných špeciálov na mieru. Budú si môcť vybrať celkovo z desiatich druhov piva zo stálej a sezónnej ponuky počas celého roka.

Plzeňský Prazdroj reaguje na meniace sa potreby slovenských podnikov a reštaurácií. Svoj existujúci program Voľba sládkov spustil pred desiatimi rokmi v Českej republike a neskôr aj na Slovensku a každý mesiac prinášal pivné špeciály do približne tisícky pohostinstiev a reštaurácií. Teraz chce Prazdroj prispôsobiť ponuku piva jednotlivým prevádzkam, ktoré poznajú svojich zákazníkov. Nový program Špeciály z Prazdroja nebude ponúkať rovnaký špeciál pre všetkých, ale umožní reštauráciám a podnikom vybrať si z 10 rôznych druhov piva počas celého roka.

„Od spustenia programu Voľba sládkov sa pivné špeciály stali neoddeliteľnou súčasťou ponuky pre českých a slovenských reštauratérov. Naše údaje zároveň ukazujú, že preferencie jednotlivých spotrebiteľov sa od seba výrazne líšia, a to aj podľa regiónov. Napríklad na severe Slovenska sú obľúbené horké a silné pivá, zatiaľ čo v Bratislave boli naopak najobľúbenejšie višňové pivá. Preto vychádzame v ústrety tejto potrebe. Nový program Špeciály z Prazdroja umožní majiteľom podnikov prispôsobiť sortiment špeciálnych pív svojim hosťom, ktorých dobre poznajú a presne vedia, čo im chutí,“ hovorí Tomáš Drahoňovský, manažér obchodných inovácií Plzeňského Prazdroja.

Celoročne bude pre návštevníkov podnikov k dispozícii ležiak chmelený štyrmi chmeľmi, doplnený o sezónnu ponuku v podobe Summer Ale a polotmavého ležiaka. Podniky si budú môcť vybrať aj pivo v štýle IPA alebo vianočný špeciál, ktorý Prazdroj pripravuje na koniec roka. Okrem toho celoročnú ponuku Špeciálov z Prazdroja obohatia aj pivá z pivovaru Elektrárna, konkrétne Yuzu Ale a Cherry Sour Ale. Slovenskí spotrebitelia už majú možnosť vychutnať si špeciálne pivá z tohto experimentálneho pivovaru Plzeňského Prazdroja, a to vo vybraných alternatívnych prevádzkach, kde doteraz mali k dispozícii štyri druhy špeciálneho piva v tretinkových fľašiach. Prazdroj bude v rámci nového programu naďalej variť niektoré pivá aj v spolupráci s minipivovarmi. „Majitelia podnikov budú mať z čoho vyberať. A bude len na nich, či budú chcieť svojim hosťom ponúkať niektoré z pív dlhšie obdobie, alebo budú svoje špeciály striedať v mesačnej alebo aj kratšej frekvencii. Veríme, že to prevádzkam prinesie nielen pridanú hodnotu, ale aj bohatší pivný zážitok pre ich hostí,“ dodáva Tomáš Drahoňovský.

Špeciály z Prazdroja podporia personál podnikov a reštaurácií

Program Špeciály z Prazdroja je ďalším dielikom do skladačky podpory slovenskej a českej gastronómie, ktorú Plzeňský Prazdroj dlhodobo presadzuje. „Len v minulom roku sme do podpory rozvoja a kvality podnikov a reštaurácií na Slovensku investovali približne 7 miliónov eur. Podobnú sumu máme pripravenú aj na tento rok. Náš cieľ je jasný - rozvíjať slovenskú pivnú kultúru, a to sa nám nepodarí inak ako cielenou podporou podnikov, či už vo forme vybavenia, školení personálu alebo inovácií v pivnej ponuke,“ hovorí Martin Grygařík, obchodný riaditeľ a podpredseda predstavenstva spoločnosti Plzeňský Prazdroj Slovensko.

Pivo je stále dôležitou súčasťou domácej gastro scény. V pohostinstvách ho pije 8 z 10 hostí a v reštauráciách 4 z 10 hostí. Špeciály z Prazdroja majú priniesť do prevádzok pestrosť,
o ktorú sa slovenskí a českí prevádzkovatelia reštaurácií snažia už dlho. K dispozícii budú od mája 2025 pre všetky reštaurácie, ktoré sa dobre starajú o ponuku piva.

Prazdroj tiež zintenzívni podporu pre podniky a reštaurácie zapojené do programu vrátane školení pre personál. Prevádzkovatelia budú môcť ochutnať pivá z ponuky Špeciály
z Prazdroja šesť mesiacov pred uvedením na trh, aby mohli pre svoj podnik pripraviť skutočne informovanú ponuku. „Do našej online akadémie Prvý pri zdroji, vzdelávacej platformy pre personál a prevádzkovateľov podnikov, pridávame nový kurz o pivných špeciáloch, aby sme pomohli obsluhe podnikov ešte lepšie program pochopiť. K dispozícii budú aj rýchle tipy pre obsluhu. Súčasťou podpory pre našich partnerov je aj sada nových propagačných materiálov od ilustrátora Přemka Ponáhlého a nové poháre s QR kódom, vďaka ktorým sa hostia dozvedia viac o nových pivných špeciáloch,“ dodáva Tomáš Drahoňovský.

Na stránkach www.specialyzprazdroje.cz a www.specialyzprazdroja.sk je už k dispozícii kontaktný formulár pre podniky a reštaurácie, ktoré sa chcú zapojiť do programu Špeciály
z Prazdroja.