- Všetko
- Spoločnosť
- Pilsner Urquell
- Šariš
- Velkopopovický Kozel
- Gambrinus
- Radegast
- Birell
- Udržateľnosť a zodpovednosť
- Obchodné výsledky
Tohtoročná pivná sezóna bola slabšia. Prazdroj v lete potrápilo počasie
06. 10. 2025
Vlaňajšie najteplejšie leto za necelé storočie tento rok vystriedali teplotne nestabilné a chladnejšie jarné a letné mesiace. Nadpriemerne teplým mesiacom bol iba jún, v ktorom Prazdroj na Slovensku predal o 13 % viac čapovaného piva ako v roku 2024. Počas zvyšných jarných a letných mesiacov, ktoré sú v gastro sektore hlavnou sezónou, zaznamenal poklesy predaja čapovaného piva oproti minuloročnej sezóne – v máji takmer o 20 %, v júli o 15 %, v auguste vďaka lepšiemu počasiu len o 1 %. Priaznivejší bol pre majiteľov prevádzok a reštaurácií len september, kedy predaje čapovaného piva medziročne vzrástli o 26 %. Celkovo bol pokles predajov piva v prevádzkach od mája do septembra voči minulej letnej sezóne zhruba 4 %. Daždivé dni znižovali návštevnosť terás a viacero kúpalísk ukončilo prevádzku ešte pred koncom augusta. „Keď sa pozrieme na predaj fľaškového a plechovkového piva, tak aj u nich vidíme pokles o necelé 4 % od mája do septembra. Bohužiaľ, táto sezóna sa nezaradí medzi historické pivné sezóny,“ hovorí Martin Grygařík, obchodný riaditeľ Plzeňského Prazdroja Slovensko. Vplyv počasia na výsledky predaja je tak jednoznačný, potvrdil to aj augustový prieskum Prazdroja z Českej republiky, podľa ktorého znížené predaje vo všetkých typoch prevádzok súvisia s chladnejšou a daždivejšou klímou.
Napriek nepriazni počasia však Prazdroj evidoval zvýšený záujem o pivo, vrátane toho nealkoholického, zo strany prevádzkovateľov či majiteľov sezónnych podnikov. Počet sezónnych prevádzok sa tento rok vyšplhal na rekordných 661, čo predstavuje nárast o 10 %. Vzrástol aj počet sezónnych prevádzok s čapovaným Birellom, a to zo 79 % v roku 2024 na 85 % počas tohto leta. Nealkoholické osvieženie si dovolenkári mohli vychutnať až vo viac ako 560 prevádzkach.
„Keďže počasie si poistiť nevieme pred žiadnou letnou sezónou, sústredíme sa na to, čo ovplyvniť môžeme – kvalitu servisu. Preto sme pred sezónou preškolili viac ako tisícku výčapníkov, ktorí mohli svojimi zručnosťami rozhodne vylepšiť náladu našim spotrebiteľom, aj počas pochmúrnych dní. Okrem toho sme, ako máme vo zvyku, spolufinancovali letné terasy, výčapy a ďalšie vybavenie naprieč prevádzkami po celom Slovensku, čím sme napomohli prevádzkarom zlepšovať služby. Do podpory slovenskej gastronómie investujeme 7 miliónov eur ročne,“ hovorí Martin Grygařík.
Najžiadanejšími značkami z portfólia Prazdroja boli počas leta na výčapoch pivá Pilsner Urquell, Šariš a Radegast a darilo sa aj čapovanému nealku. Výrazný záujem zo strany prevádzkovateľov aj hostí zaznamenal vynovený program Špeciály z Prazdroja, ktorý priniesol nárast predaja o 41 % v porovnaní s jeho predchodcom s názvom Voľba sládkov. Novinkou od mája je, že prevádzkari si môžu sami zostaviť vlastný kalendár špeciálov podľa preferencií svojich zákazníkov, ktorých poznajú najlepšie. V rámci ponuky programu sa mimoriadne darilo pivnému špeciálu s názvom 4-chmeľový - špeciálny ležiak za studena chmelený, pri výrobe ktorého sa použili štyri moderné odrody chmeľu. Najobľúbenejším špeciálom počas júna, júla aj augusta bol Lážoplážový – vrchne kvasený Pale Ale s osviežujúcou chuťou plnou citrusových tónov.
Pivné značky Prazdroja si mohli vychutnať účastníci viac ako 200 letných podujatí, medzi nimi napríklad festivaly Grape, Lovestream, Dobrý festival, či Folklórny festival Východná. Východniarskou letnou novinkou tejto sezóny bol výnimočný letný festival pod záštitou značky Šariš - To najlepšie z východu. Tento nový hudobno-zábavný formát spojil najväčšie mená východu na jednom pódiu. Kvalitne načapovaný Šariš bol dostupný aj milovníkom futbalu počas Majstrovstiev Európy vo futbale hráčov do 21 rokov EURO 26, ale aj na menších akciách akými sú lokálne jarmoky, vinobrania a hody. Kvalitu pivného zážitku posilnili zóny „do skla“ na siedmich podujatiach a skrátenie čakania na pivo podporilo testovanie automatického výčapu One - two - beer.
Kontakt spoločnosti Plzeňský Prazdroj Slovensko pre médiá:
Bianka Zoľáková, aktuálne zastupujúca tlačová hovorkyňa zolakova@newschool.sk +421 951 377 471