Slováci si najviac pochutia na čapovanom pive domácej značky

05. 05. 2008

Skupina SABMiller, ktorej súčasťou sú aj Pivovary Topvar, a.s., uskutočnila prieskum pivných návykov v Európe. O tom, ako sú na tom Slováci v porovnaní s inými krajinami, v aké dni sa oddávajú najčastejšie zlatému moku, o koľkej si dávajú svoje prvé a posledné pivko ale tiež v akej forme si ho vedia najväčšmi vychutnať, hovoria výsledky druhej časti prieskumu.

Ako pijete najčastejšie pivo? Z pohára, fľaše alebo plechovky ?
Najviac Slovákov (87%) preferuje pitie piva z pohára. Pritom väčšina (66%) má v pohári najradšej pivo načapované. Väčší milovníci čapovaného piva sú v Európe iba susední Česi (73%), opačným extrémom (iba 13%) sú Rumunskí pivári – tí síce obľubujú pitie piva z pohára, ale radšej v ňom majú (až 54% z nich) na rozdiel od nás naliate pivo fľaškové a nie čapované. Piť z pohára fľaškové pivo však nie je neznáme ani Slovákom, 19% z nás si ho vychutná najradšej práve takto. Zvyšné 2% Slovákov preferujú piť z pohára plechovkové pivo. 
Napiť sa piva priamo z fľaše obľubuje iba 9 % Slovákov, čo nás spolu s Čechmi zaradilo v tomto parametri na poslednú priečku medzi skúmanými krajinami. Všetkým ostatným krajinám je pitie piva priamo z fľaše oveľa bližšie. Piť pivo rovno z plechovky uprednostňujú 4% Slovákov, čo zodpovedá približne Európskemu priemeru. 

Preferujete pivo vyrobené v domácej krajine, alebo pivo dovezené zo zahraničia?
Viac ako polovica Slovákov má radšej slovenské pivo – 55%. 12% preferuje pivo z dovozu, 33% nemá v tejto oblasti vyhranený názor. Česi sa prejavili ako najväčší európski zástanci domácich značiek pív (91%), nasledujú ich Belgičania (s 81%) a Nemci. Najmenej si domáce pivo užívajú Švédi – 18%, v tesnom závese za nimi sú Taliani s 19-timi percentami.

Spomeňte si, kedy ste si počas posledných 7 dní dali pivo.
Až 78% z opýtaných Slovákov verí, že správny čas na vychutnanie piva, je práve víkend. Najčastejšie pijeme na Slovensku pivo v sobotu (45%), nasleduje piatok (34%), nedeľa (31%) z pracovných dní nám najviac chutí pivo v stredu (21%), v tesnom závese sú utorok a štvrtok (zhodne po 20%), a najmenej často si Slováci doprajú pivo v pondelok (urobí tak iba 17%). Zaujímavé je porovnanie s horkokrvnými Španielmi. Tí si s ranným vstávaním do práce zrejme až takú veľkú hlavu nerobia. Po večeroch, počas pracovných dní, si pivko vychutnáva takmer dvojnásobne viac osôb, ako je tomu na Slovensku (pondelok 41%, utorok 47%, streda 44%, a štvrtok 30%).

Dáme si jedno? Tak o koľkej?
V každej krajine Európskej únie sa líši čas, kedy ľudia začínajú piť svojé prvé pivo. Slováci si prvé pivko vychutnávajú v priemere okolo 17:20 hod., v rovnakom čase začínajú aj Dáni. Taliani si dávajú svoje prvé pivo najneskôr v celej Európe, približne dve hodiny po nás. A ako je to s posledným pivom v daný deň? Na Slovensku si dávame posledné pivo relatívne skoro – v priemere už okolo 20:20 hod. Holanďania končia až pred pol jedenástou, Česi tesne po desiatej. 

Zdroj prieskumu:
Prieskum o zvyklostiach a obľube konzumácie piva uskutočnila skupina SABMiller, ktorej súčasťou sú aj Pivovary Topvar, a.s. Zúčastnilo sa ho viac ako 7,5 tisíca plnoletých osôb z pätnástich európskych krajín, ktorí odpovedali na otázky, týkajúce sa ich vzťahu k zlatému moku. Zo Slovenska bolo do prieskumu zapojených celkom päťstodva respondentov.

xxxxx
Akciová spoločnosť Pivovary Topvar je členom jednej z najväčších pivovarníckych spoločností na svete SABMiller. Tá od svojho vstupu na slovenský trh v septembri 1997 preinvestovala do svojich pivovarov vo Veľkom Šariši a Topoľčanoch viac ako 1,6 mld. Sk. Do portfólia spoločnosti patria slovenské značky Šariš, Topvar, Smädný mních a české značky Velkopopovický Kozel, Pilsner Urquell, Gambrinus a Radegast Birell. Pivovary Topvar, a.s. zamestnávajú viac ako 900 pracovníkov.