Plzeňský Prazdroj Slovensko vlani predal historicky najviac piva a obhájil pozíciu lídra na trhu

27. 06. 2025
plzensky-prazdroj-slovensko-vlani-predal-historicky-najviac-piva-a-obhajil-poziciu-lidra-na-trhu

Bratislava, 27.6. 2025 Plzeňskému Prazdroju Slovensko sa v minulom roku darilo. Predal viac ako 1,7 milióna hektolitrov piva a jeho obrat za rok 2024 dosiahol viac ako 181 miliónov eur. Hospodársky rast umožnil spoločnosti odovzdať do štátnej pokladnice historicky najvyšší príspevok vo výške viac ako 59 miliónov eur.  

Rok 2024 bol pre nás mimoriadne úspešný. Predali sme najviac piva vo svojej histórii a do štátnej kasy sme odviedli historicky najvyššie dane. Pokračovali sme pritom v napĺňaní našich dlhodobých priorít zameraných na kvalitu a rozvoj pivnej kultúry, ako aj v projektoch, ktoré pomáhajú znižovať dopad nášho podnikania na životné prostredie,“ hovorí Michał Mrowiec, generálny riaditeľ Plzeňského Prazdroja.

Počas minulého roka predaje Prazdroja na Slovensku narástli o takmer 3 %, pričom celkovo predal viac ako 1,7 milióna hektolitrov piva a udržal si pozíciu lídra na slovenskom pivnom trhu. Kategórii čapovaného piva, ktorá sa medziročne zvýšila o 4 %, prial opakujúci sa trend sezónnosti. Predaje baleného piva sa medziročne už druhý rok po sebe zvýšili o 2 %. Prazdroju sa tak vracia dlhodobá konzistentná stratégia – intenzívna podpora prevádzok, silné a široké portfólio, ako aj nápadité vystavenie v predajniach.

Obrat Plzeňského Prazdroja Slovensko v roku 2024 dosiahol vyše 181 miliónov eur a medziročne vzrástol o 9 %. Čistý zisk spoločnosti dosiahol takmer 18 miliónov eur. Na priamych aj nepriamych daniach spoločnosť zaplatila vyše 59 miliónov eur, čo je vôbec najviac v celej jej histórii. Daň z pridanej hodnoty z toho pritom predstavovala vyše 29 miliónov, čo je v porovnaní s rokom 2023 nárast o 29 %.  

„Som hrdý na naše úspechy a rast, ktorý sme v roku 2024 dosiahli. Podarilo sa nám zlepšiť kvalitu čapovaného piva v stovkách reštaurácií po celom Slovensku vďaka našim školeniam  i spolupráci s majiteľmi, rozšírili sme portfólio nealkoholických pív a výrazne sme investovali do nášho Pivovaru Šariš. Nič z toho by nebolo možné bez úsilia našich zamestnancov, ktorí sú absolútnym základom fungovania Prazdroja. Za to by som im chcel zo srdca poďakovať,“ približuje ďalej Martin Grygařík, obchodný riaditeľ Plzeňského Prazdroja Slovensko.

Do podpory slovenskej gastronómie investoval Prazdroj v roku 2024 približne 7 miliónov eur nielen formou edukácie personálu, ale aj dodávaním výčapnej technológie, chladiacich boxov, pivného skla, pultov, stojanov či zariadením na letné terasy. Aj vďaka tejto podpore stúpa kvalita podnikov na celom Slovensku a v roku 2024 mala viac ako polovica prevádzok tú najlepšiu alebo akceptovateľnú kvalitu čapovaného piva.

„Trh sa posúva smerom k premiumizácii a spotrebitelia očakávajú, že prémiové bude i prostredie, kde nakupujú balené pivo. Preto sa v spolupráci s predajňami snažíme preniesť pozitívnu atmosféru z pubov aj do predajní. Ukazuje sa, že naše investície do inovácií a kreatívnych riešení v obchodoch zvyšujú spokojnosť spotrebiteľov a zlepšujú ich zážitok z nakupovania,“ doplňuje David Kovář, obchodný riaditeľ Plzeňského Prazdroje pre reťazce a maloobchod.

V roku 2024 začala v Pivovare Šariš najväčšia investícia za posledných 30 rokov – rekonštrukcia varne, srdca pivovaru, za 4,6 milióna eur, ktorá bola dokončená na jar tohto roka. V januári 2025 prešiel Pivovar Šariš plne na obnoviteľné zdroje elektriny, vďaka čomu zníži uhlíkovú stopu výroby takmer o pätinu. „Až 92 percent spotreby elektriny pivovaru a sladovne pokrýva nový solárny park, ktorý vyrástol v roku 2024 v Iliašovciach. Ďalších približne 8 percent ročnej spotreby pivovaru pokrýva vlastná fotovoltická elektráreň postavená priamo v areáli pivovaru. To je zásadný krok k naplneniu nášho cieľa byť do roku 2030 vo výrobe uhlíkovo neutrálny,“ doplňuje Martin Grygařík.